bryllupsreisen

Det begynner å nærme seg ett år siden bryllupet vårt og bryllupsreisen, noe som er helt rart å tenke på. I dag tenker jeg å fortelle dere litt om bryllupsreisen vår♡

huset

Etter at vi hadde forlovet oss husker jeg vi bestemte oss for å spare penger, slik at vi kunne reise til et slikt sted – og det fikk vi til! Maldivene ble destinasjonen, og det er virkelig så flott som det ser ut på mange bilder. Ovenfor ser dere den lille bungalowen vår, som også hadde eget basseng.

badering

DCIM100GOPROG0548111.
// Her ser dere bungalowen vår fra vannet. Vi bodde i den rett bak hodet mitt.

My Post

hunken

Fra flyplassen i Male måtte vi ta sjøfly ut til øya vi skulle bo på, og det var skikkelig skummelt synes jeg. Et utrolig, trangt og lite fly – men heldigvis var været på vår side, slik at alt gikk fint for seg. Øya vi reiste til het Kuramathi, og er en av de større øyene. Den er delt inn i tre, hvor hver del har egen resepsjon, restaurant og souvenir-butikk. Vi ankom øya i resepsjon 1, men bodde ved resepsjon 3. Vi reiste mandagen etter bryllupet 30. oktober (kom hjem fra Baldersnäs Herrgård på søndag), og bodde på Kuramathi i 10 netter – noe som var helt perfekt. Været var ikke det beste, noe vi først skjønte da vi kom ned. Vi trodde nemlig at vi reiste innenfor høysesongen, haha. Vi hadde heldigvis en god del sol også, men den var bare ikke fremme så lenge av gangen…

beggeto

Vi var så heldige å ha à la carte-restaurantene inkludert, og det fantes hele ni stykker; indisk, thai, japansk, italiensk, retter fra Middelhavet osv. Hver dag etter frokost gikk vi innom resepsjonen for å booke bord på restauranten vi ønsket å spise på, man måtte dog booke flere dager i forveien. Dette betyr eksempelvis at vi på mandag sa hvor vi ønsket å spise på onsdag. Indisk og thai ble mine to favoritter 🙂

My Post (1)

Vi var så utslitte etter bryllupet, og helt overveldet av følelser, taler, kjærlighet, inntrykk og glede – så vi gjorde ikke stort annet enn å slappe av i den lille hytten vår, snorkle, sole oss, spise, spise og se på øya. Man kunne også spille tennis på øya, men banen var våt de gangene vi skulle utforske det.

lurmindave

safari

Ovenfor var vi med på en båttur, som vi fikk av hotellet fordi vi reiste på bryllupsreise dit. Tror vel egentlig at det var en delfin-safari, men delfinene hadde lagt seg for kvelden tror jeg 😉

thai

Prøvde å legge til to veldig fine videoklipp – ett hvor vi dykker med haier og ett hvor vi går ut på tuppen av øya, hvor havet møtes i sanden. Dessverre, så tror jeg de er filmet i 4K og derfor er det for stort å laste opp? Hvis du er veldig giret på å se klippene og har en løsning på hvordan, så gi gjerne lyd fra deg 😀

Klikk her for å bil tilsendt melding på Messenger om nye innlegg.