Browsing Category Hverdagsliv

I denne kategorien kan du lese innlegg om mitt hverdagsliv på pastorfrue.no, som blant annet inneholder sminke, klær, trening og mat & baking.

de første dagene

God kveld👒 Reisen til Thassos gikk kjempefint, og fergen vi tok fra Kavala til øya var veldig koselig! Den var omtrent som Bastø Fosen hjemme – dog med en noe finere utsikt😉 De første dagene har vært helt nydelige!! Solen stråler fra morgen til kveld, og hotellet er utrolig fint.

Vi startet ferien med å bytte rom, og det av mange grunner egentlig; deler av senga falt sammen da jeg helt naturlig dunket borti den, og TV-en på veggen så ut som den var på vei ned av veggen. MEN! Det rareste av alt var at med en gang man kom inn var det ett rom med dusj og do, så soverom og til slutt en liten stue med vask og badekar/ dusj. Altså var vasken i motsatt ende av leiligheten som doen, og to dusjer. Dette høres kanskje ikke ille ut, men etter å ha fått nytt rom skjønte vi at vi måtte ha fått et av de dårligste rommene her🙈

I går kveld dro vi inn til Limenaria, Thassos’ nest største by – som ligger 5 minutter herfra med taxi. Ekstremt mange Cola Zero med sitron, én bademadrass, svømmeføtter til David og et beach volley-set ble med hjem✌🏼 Er det ferie, så er det ferie☀️

I dag har fargen begynt å komme seg ordentlig også, og armene mine har nok fått litt i det meste laget med sol😅 Hittil virker det som det stemmer at dette er øya grekerne selv ferierer på, ettersom de både er først på stranda og sist opp fra stranda – samt er det generelt mange grekere på stranda🌿

// Solnedgang i Limenaria.

David bestiller omtrent alltid kule retter på restaurant, og er glad i å teste ut nye ting. Denne fisken kunne jeg aldri bestilt, men han slukte hele og var meget fornøyd etterpå🇬🇷💙 God uke til deg😘

sommerdager

God lørdag👒 Vi har hatt noen deilig dager hjemme med gode venner! På torsdag var vi en tur ute og spiste med Jessica & Andreas, etterfulgt av flere gode venner på kvelden. Benjamin har kommet hjem etter ett år i Australia, og det var SÅ koselig å se han igjen☺️

David bestilte blåskjell, og det var faktisk veldig godt! Smakte verken saltvann eller fisk, så det var nok godt marinert & tilberedt😉

Jeg klippet også en liten lugg denne uken hos flinkeste Michelle, som jeg gikk hos tidligere🌼 Ovenfor her ligger den dog litt rart – ikke helt vane med å ordne med den ennå. Enda mer spennende skal det bli å ordne med den i sydenvarmen✌🏼

// Brettspill på G!
// Vakreste Silje!

Matilde var også på besøk, men kom ikke med på noe bilde🌸 Hun skal også bo hos oss en uke, og passe kattene – så snilt!! Vi sitter nå på Gardermoen og venter på flyet til Kavala, for deretter å ta ferge til Thassos☀️

eh, viljestyrke?

God onsdag♡ Jeg har tenkt på en liten ting. Da jeg før hørte ordet viljestyrke, sukket jeg ofte innvendig. Jeg har gjennomføringsevne og vilje til å stå på, men ofte da ting kunne se vanskelig ut eller i tilfeller hvor jeg så at resultatet ikke ville bli 110 % bra – så var det mer komfortabelt å droppe det.

Det var først etter at jeg traff David at jeg skjønte at viljestyrken min ikke var på topp, og jeg har alltid beundret ham for enorm viljestyrke – eller… noen ganger irriterer jeg meg over den også. Jeg vet at jeg har løpt mange (!) flere timer enn han denne våren, og burde lett løpt fra ham på en joggetur. Likevel holdt han følge med meg da vi løp sammen på fjellet, selv om han pustet som en hval da 😉 Men hvorfor?

Når jeg trener med en som er bedre trent enn meg, har min reaksjon ofte vært å gå saktere enn noen gang – nettopp fordi jeg skjønner at jeg verken har kondis eller teknikk på plass. Jeg kan tenke på så mange ganger opp gjennom årene, hvor jeg har tenkt: “Hvorfor klarer jeg ikke å bare ta meg selv i nakken?”

Så i løpet av den siste tiden har forsøkt å tøye grensene mine lenger og lenger. Det gjelder ikke bare innenfor trening, noe jeg for så vidt fortsatt er altfor dårlig på, men i andre områder i livet. Det jeg har erfart er at det ofte er vondt og slitsomt å tøye viljestyrken og grenser – men når grensen først er tøyd, blir det komfortabelt og jeg kan strekke meg lenger. Det er akkurat som at jeg erobrer ett område, og kan etter hvert erobre ett til. Jeg forsøker å jogge litt noenlunde regelmessig, jeg leser faktisk bibelen hver dag og jeg har blitt flinkere til å stoppe Netflix sin auto-avspilling av neste episode i serien jeg ser på – og ta til takke med én episode av gangen.

I ettermiddag skal vi grille med familien på hytta ved Oven, og det trenger jeg ikke tøye noen grenser for å være med på. Det blir bare koselig 😉

fiskestatus

God søndag♡ Kvitfjell er så magisk og fredelig denne sommeren! Nydelig krystallklart vann i Lågen, sauene som bæer og går fritt rundt, fantastisk temperatur og koselig selskap – ikke minst. Vi har vært på fisketur to dager hittil denne uken, og statusoppdatering er: vi har kun spist fisk fra Kiwi, haha! Den helstekte ørreten jeg lagde i går var også derfra, dessverre.

62dbb4ea-8519-4324-aaf4-cba2f31b5f40
// Svigerinne Alice og Davids eldste bror Ruben.

Vi har fisket i en del ulike vann i løpet av disse dagene, til og med fra båt den ene dagen. Vi fikk dog fisk på tur – rettelse; David og svigerinne Alice fisk. Alle fire ble sluppet ut igjen, både på grunn av størrelse og sort. Grillen ble godt brukt begge dagene, og pølsene var det ingen ting å si noe på 😉

f54e55af-8dce-4d43-b3db-5022171f2389
// Onkel David & barna på fisketur, selv om nevø Marcus ikke er så liten lenger!
0cd3b680-80dc-448d-9716-b75d022718ba
// Vakkert ved Gudbrandsdalslågen!
64b0cdba-4c6d-46c4-a0de-28e451385dbe
// Herfra fikk David to fisk.
99d17a39-4ff2-4c0a-8952-c27c3c1efbec
// Jeg ELSKER markblomster!
8e068479-666b-45cd-af7b-c033785762ae
// Dette er en harr, som er en fisk i laksefamilien.

MEN! Jeg skal ikke skryte på meg at jeg er noe veldig friluftsmenneske, haha. Hver torsdag da jeg gikk i barnehagen, hadde jeg vondt i magen – og gjett hvorfor?! Jo, barnehagen skulle på tur i skogen. Jeg tror mamma & pappa gjennomskuet dette etter hvert, men jeg har faktisk aldri lært å like å være lenge ute i naturen. Jeg synes det er hyggelig med en tur, hvor man griller og fisker – slik som disse dagene. Blir det derimot for lenge, får jeg helt panikk av alt kratt og insekter som finnes der ute. Jeg må poengtere at selskapet har vært helt upåklagelig, og veldig hyggelig! Naturen på sin side må jeg fortsatt jobbe med meg selv for å trives godt i. Jeg kan ikke en gang telle alle myggestikkene jeg har fått, haha…

Vi får se om det blir en fisketur til på oss etterpå. Kanskje leier vi en båt, og rømmer fra all myggen på land? Det høres deilig ut egentlig – naturen, og spesielt norsk natur, er jo egentlig helt spektakulær 🙂

våre sommerplaner

God fredag♡ Våre sommerplaner bestemte vi vel egentlig ikke før for et par-tre uker siden – ikke godt å vite når det blir ferie i dette start-up-livet, og kanskje blir det aldri helt ferie heller 😉 Denne uken er vi som sagt på Kvitfjell, og neste uke skal vi være i Mosse-trakter – og håper så klart på skikkelig fint vær!

I slutten av juli skal vi én uke til den greske øya Thassos, som er så liten at den ikke en gang har egen flyplass. Jeg har lest at dette er øya grekerne selv reiser på ferie til, og den har ikke derfor den typiske masseturismen. Øya er også kjent for å ha mange flotte strender, så disse må vi besøke en dag på firhjuling eller med bil 🙂

I dag er det skikkelig fint vær her på Kvitfjell, og nesten 30 grader nede i bygda – også kalt Ringebu. Planen i dag er derfor å finne seg en strand langs Lågen, og sole seg der. Det blir digg! Oppdatering om fisketuren, som ble til fisketurene, kommer om ikke lenge 😉